Prezydent Poznania ogłosił otwarty konkurs ofert na wspieranie realizacji zadań miasta Poznania w obszarze działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka w 2019 roku.
Rodzaj zadań i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację
Nazwa zadania publicznego
- Korepetycje w mieście
Poniesione wydatki w roku 2018
- 50 000,00
Planowane wydatki w roku 2019
- 100 000,00
Realizacja zadania: „Korepetycje w mieście” polegać będzie w szczególności na:
- Zorganizowaniu i przeprowadzeniu korepetycji dla dzieci i młodzieży z zachowaniem następujących warunków:
- korepetycje skierowane będą do uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum;
- minimum 1000 godzin lekcyjnych zrealizowanych korepetycji dla uczniów wskazanych w pkt. 1;
- korepetycjami zostanie objęta również przynajmniej dwie grupy uczniów szkół ponadgimnazjalnych;
- minimum 160 godzin lekcyjnych zrealizowanych korepetycji dla uczniów wskazanych w pkt. 3 – uzależnione od zapotrzebowania (w przypadku mniejszego zainteresowania niż wskazana minimalna liczba godzin zrealizowanych korepetycji, pozostałymi godzinami korepetycji mogą zostać objęci uczniowie klas 4-8 szkoły podstawowej i gimnazjum) ;
- korepetycje dla uczniów określonych w pkt. 1 powinny być realizowane we wszystkich niżej wymienionych 7 lokalizacjach na terenie Poznania:
a) Podolany / Strzeszyn,
b) Stare Miasto – lokal zapewnia Centrum Inicjatyw Rodzinnych – nieodpłatnie, po akceptacji regulaminu udostępnienia lokalu oraz korzystania z niego,
c) Naramowice,
d) Jeżyce,
e) Grunwald,
f) Wilda / Dębiec,
g) Rataje;
- korepetycje dla uczniów określonych w pkt. 3 powinny być realizowane na terenie Starego Miasta – w Centrum Inicjatyw Rodzinnych – Centrum udostępni lokal nieodpłatnie po akceptacji regulaminu udostępnienia i korzystania z lokalu;
- należy uwzględnić korepetycje z następujących przedmiotów: język polski, język angielski, matematyka, przyroda, fizyka. Pozostałe przedmioty w zależności od zapotrzebowania;
- realizacja zadania powinna uwzględniać włączenie rodziców w proces uzupełnienia edukacji dziecka, poprzez minimum zorganizowanie spotkań dla rodziców, otwierających proces udzielania korepetycji dziecku, obejmujących zagadnienia: odrabiania lekcji z dzieckiem, wspierania dziecka w procesie nauki;
- korepetycje są bezpłatne dla odbiorców;
- za proces rekrutacji odpowiada oferent. Zakłada się udział jednego uczestnika w jednej lokalizacji, jednakże dopuszcza się także możliwość udziału w korepetycjach w więcej niż jednej lokalizacji w przypadku dostępności miejsc (pierwszeństwo mają osoby, które jeszcze nie korzystają z korepetycji);
- realizator zadania powinien dołożyć wszelkich starań, by nawiązać współpracę z lokalnym środowiskiem, by móc skorzystać z jego zasobów / wsparcia, np. z radami osiedli (możliwość nieodpłatnego korzystania z lokalu lub wynajęcie pomieszczeń nie generujące wysokich kosztów);
- wartością dodaną będzie uwzględnienie współpracy i jednocześnie integracji różnych grup stanowiących kadrę udzielającą korepetycji (studenci, młodzi nauczyciele, emerytowani nauczyciele);
- wartość dodaną stanowić będzie także uwzględnienie w ofercie realizacji zadania pracy kadry nauczycielskiej w formie wolontariatu.
Zapewnieniu wysokiej jakości zadania. Oferent powinien przedstawić w ofercie proponowany harmonogram realizacji korepetycji z podziałem na lokalizacje.